Straipsnių administracija

straipsniai ir tekstai įvairiomis temomis

InternetasITPaslaugos versluiVerslas

Reklamos rinka klesti. Jei prieš keletą metų klestėjo reklamos agentūros, kurios teikė tradicines reklamos paslaugas, tai dabar klesti tos, kurios į reklamą žiūri kūrybiškai ir stengiasi taupyti kliento biudžetą, o ne leisti, leisti, leisti… Reklama internetu tapo viena iš pagrindinių tokių reklamos agentūrų ar pavienių specialistų paslaugų.

Reklama internetu gali būti skirstoma į tradicinę interneto reklamą ir partizaninę.

Tradicinė reklama internete yra viena iš žiniasklaidos planavimo dalių. Imami didžiausi žiniasklaidos portalai (Delfi, Lrytas.lt, Balsas.lt, 15min.lt) ir juose planuojama banerinė reklama, vertinama tūkstančiais litų. Reklamos sėkmė priklauso nuo reklaminės antraštės ir pasiūlymo. Reklama tęsiasi gana trumpą laiką. Jei žmogus paspaudė reklaminę antraštę, vargu, ar ji bus rodoma jam užsukus į puslapį kitą kartą.

Prie tradicinės interneto reklamos galima priskirti jau ir kontekstinę reklamą – AdWords, FacebookAd, AdChoices ir kitus reklaminius tinklus, kurie reklamą rodo pagal turinį, kuriame lankosi skaitytojas. Verslininkai jau gana aiškiai supranta, kad išleidę 100 litų, gaus 100 ir daugiau lankytojų, kuriuos prisikviesti (ypač  į naujus puslapius) paprastai būtų gana sudėtinga. Reklama yra gana efektyvi ir nebrangi, todėl įtikinėti ja pasinaudoti per daug nereikia.

Partizaninė interneto reklama – naujas ir sudėtingas reiškinys. Tai tokia reklama, kuri nieko nekainuoja, arba kainuoja palyginus mažai. Visų pirma tokia reklama internete asocijuojama su virusinės reklamos kampanijomis, kai tam tikra medžiaga sukelia atgarsį visuomenėje ir tampa diskusijų objektu. Sėkmingiausios virusinės reklamos Lietuvoje – mineralinio vandens „Vytautas“ reklama, taip pat apdergtas TV laidų vedėjas E.Jakilaitis tiesioginio eterio metu arba vaikinas, bučiuojantis IKI prekybos centro kasininkes. Tai dažniausiai video reklama, tačiau principas galioja ir kitoms reklamos formoms.

Nemokama reklama internetu yra glaudžiai susijusi su vartotojų kuriamu turiniu (Web 2.0 principas), taip pat su SEO – optimizavimu paieškos svetainėms, kai visais įmanomais būdais yra renkamos kokybiškos ir nelabai kokybiškos nuorodos į puslapį. Taip pat aktyvi reklama virtualiuose bendruomenėse, kai inicijuojamos diskusijos apie tam tikrus produktus. Tokia reklama paprastai reikalauja nemažai laiko ir pastangų, tad ją vykdo tiek pačios įmonės darbuotojai, tiek pavieniai reklamos konsultantai.

Reklama internetu yra kol kas efektyviausia reklamos priemonė, tačiau kampanijas reikia daryti apgalvotai ir lanksčiai, kad būtų pasiekiamas norimas rezultatas.

Tagged:

1 COMMENTS

LEAVE A RESPONSE

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Related Posts