Finansai, Paslaugos gyventojams

Skolų išieškojimas ir skolų administravimas – kokie šių procesų svarbiausi etapai?

Skolų išieškojimas – tai paslauga, leidžianti greičiau atgauti paskolintus pinigus. Deja, skolininkai ne visada yra sukalbami ir tęsintys savo pažadus, tad tuomet, kai siekiama, kad skolos atgavimas būtų efektyvesnis, palanku kreiptis į profesionalus, kurie gali pasirūpinti, kad pinigai būtų atgaunami kiek įmanoma greičiau. O skolų administravimas tai sisteminga skolų prevencija, ikiteisminis ir teisminis išieškojimas. Abu procesai labai svarbūs, norint iš nesukalbamų skolininkų atgauti savo skolą. Skolos išieškojimas vyksta keliais etapais – kiekviename jų klientas yra informuojamas apie atliktus veiksmus ir supažindinamas su tolimesniu procesu. Kartais visiškai pakanka paprasčiausiai pranešti apie skolos perdavimą išieškojimo įmonei, ir klientas netrukus gali džiaugtis atgautais pinigais, tačiau tam tikrose situacijose viskas yra kiek sudėtingiau. Šiame straipsnyje atskleisime kokie skolų išieškojimo svarbiausi etapai ir juos aptarsime. Taip pat pasakysime kas sudaro skolų administravimą.

Skolų išieškojimas – kokie šio proceso etapai?

Skolininko informavimas  – pirmiausia skolininkas yra informuojamas apie skolos perleidimą išieškojimo įmonei: siunčiamas registruotas laiškas, bandoma susisiekti elektroniniu paštu ar kitais žinomais adresais. Skolininkas yra raginamas įvykdyti prievolę, ir tuomet, jei pavyksta susitarti, numatomas skolos grąžinimo terminas.

Ikiteisminis skolos išieškojimas – šiame skolų išieškojimo etape klientas yra informuojamas apie aktyvų skolos išieškojimą, su skolininku bandoma susisiekti visomis įstatymų leistinomis priemonėmis ir taikiai susitarti dėl skolos grąžinimo. Jei skolininkas sutinka grąžinti skolą, sudaromas jos grąžinimo grafikas arba sutariama dėl visos skolos grąžinimo iš karto. Jei skolininkas nereaguoja į raginimus grąžinti skolą arba nepavyksta su juo susitarti, ikiteisminis procesas yra nutraukiamas ir ruošiamasi skolą prisiteisti teisme.

Teisminis skolos išieškojimas – jei skolininkas nėra linkęs taikiai susitarti, arba nepavyksta su juo susisiekti, svarstoma galimybė skolą išieškoti teisme. Prieš kreipiantis į teismą už bylą atsakingas asmuo bendradarbiauja su klientu ir siekia surinkti visus turimus skolos įrodymus. Jei turimų dokumentų pakanka, rengiami procesiniai dokumentai skolos priteisimui.

Poteisminis skolos išieškojimas – jei teismo priimtas ir įsiteisėjęs sprendimas ar kitas dokumentas leidžia atlikti priverstinį skolos išieškojimą, klientas informuojamas apie tolimesnius veiksmus. Šioje skolos išieškojimo stadijoje bendradarbiaujama su antstolių kontoromis, todėl skolininkui gali būti taikomas sąskaitų ar turto areštas.

Skolų administravimas – kas jį sudaro?

  • Jūsų klientų kontaktų paieška;
  • Priminimų siuntimas;
  • Skambučiai ir atsiskaitymų derinimas;
  • Vekselių ir kitų susitarimų pasirašymas;
  • Įsipareigojimus nevykdančių klientų stebėjimas;
  • Tolimesnės rekomendacijos Jums;
  • Poreikiui esant vykdomas teisminis išieškojimas.

Apibendrinant, galima teigti, jog skolų išieškojimas ir skolų administravimas labai svarbūs procesai, norint atgauti paskolintus pinigus. Kreipkitės į skolų išieškojimo ir administravimo įmones – jos visada išieškos ir administruos skolas!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.