Sveikata ir grožis

Kaip mūsų savivertė įtakoja bendravimą?

Kaip mūsų bendravimą veikia mūsų pačių savivertė ir nuomonė apie save? Ir ar verta bendraujant slėpti savo emocijas. Savivertė– tai mūsų apibedrinta nuomonė apie save ir tai, kokią vertę tau suteikiame ei namoje situacijoje. Jei situacija gerai žinoma, kasdienė, jei joje plaukiojame kaip žuvis vandeny, savivertės   klausimas net neiškyla. Išanalizuokite, kokie žmonės dalyvauja jūsų gyvenime ir kokia jūsų santykių su jais esmė. Ar jūs iš aplinkinių gaunate tiek pat, kiek jiems atiduodate? Kiek šie žmonės stipresni ar silpnesni už jus? Gali būti, kad objektyviai įvertinę savo aplinką pamatysite, kad žmonėms duodate daugiau, nei gaunate iš jų, tokiu atveju jums teks keisti savo bendravimo ratą ir palaikyti santykius tik su tais žmonėmis, kurie geba palaikyti simetriškus santykius.

Kas padeda suvokti savo vertę?

Suvokti savo vertę padeda savireflekcija,  psichoterapija, saviugdos knygų skaitymas, bendaravimas su bendraminčiais, atsisakymas perfekcionizmo. Realus savo galimybių vertinimas, adekvačių lūkesčių sau kėlimas, sėkmingų patirčių prisiminimas yra puikios priemonės savęs priėmimui, ir susitaikymui su savimi. Pamylėti, paguosti ir  suprasti savo vidinį vaiką tikrai galime patys, tam nereikalingi aukštieji mokslai. Rytinė šypsena sau, gero  linkintis žvilgsnis išeinant pro duris, mestas į veidrodį, daug geresnė priemonė, nei apatija ir susitaikymas su likimu. Meilė, atjauta sau, sveikas egoizmo jausmas ir vertingos patirtys, kurios gali būti kertiniu savivertės akmeniu.  Aukšta savivertė džiugina labiau nei materialinė gerovė, neleidžia nerimauti dėl smulkmenų.

Depresijos įveikimas

Jei sergate depresija, galite jaustis išsekęs, bejegis ir netekęs  vilties. Keli dalykai, kurie gali padėti jums ar jūsų artimiesiems gydymosi metu:

  • Stenkites būti aktyvus ir  užsiimti fizine veikla. Tai gali būti greiti pasivaikščiojimai, bėgiojimas, važinėjimas dviračiu ar užsiėmimai sporto salėje.
  • Leiskite laiką su žmonėmis: artimaisias, draugais, pažįstamais ir  leikite kitiems jums padėti.
  • Domėkites savo liga ir pagalbos sau būdais. Tai padės juos suprasti ir įtraukti į kasdieninę rutiną.
  • Vartokite žuvų taukus. Mitybos papildymas Omega-3 rūgštimis padeda pakelti nuotaiką ir padidinti energijos kiekį.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.