Namai

Kaip auginti salotas šiltnamyje?

salotos

Salotos skirstomos į lapines ir gūžines. Lapinės salotos, kad derlius būtų ankstyvas, kovo pabaigoje sėjamos į negilius griovelius šiltnamyje. Pjaunamosios salotos sėjamos eilutėmis paliekant 15 cm. atstumą tarp eilučių, o skinamosios paliekant 30 cm. atstumą tarp eilučių. Tiesiai į dirvą salotas rekomenduojama sėti balandžio- gegužės mėnesį. Gūžinės  salotos, norint anksčiau sulaukti derliaus, geriau auginti daigais. Sėklos eilutėmis sėjamos į daigyklas pripildytas durpio substrakto. Pasėjus rekomenduojama pridengti daigyklą plėvele, paskui kasdien atidengti. Į pastovią auginimoo vietą daigai sodinami, kai turi 5-6 tikruosius lapelius, paliekant 20 cm.  atstumą tarp augalų ir 30 cm. tarp eilučių. Daigai sodinami tokiame pat gylyje, kaip augo daigyne.  Nuo to, kokiomis sąlygomis dygsta sėklos, priklauso būsimas derlius. Jeigu turite sodą ar daržą užsukite į sėklų parduotuvę, čia visada galėsite nusipirkti  kokybiškų salotų ir  kitokių daržovių sėklų, galima užsisakyti ir elektroninėje parduotuvėje.

Kodėl sveika valgyti salotas?

Jeigu norite buti sveikesni, kasdien valgykite salotas. Šviežios salotos tai, ko gero, patogiausias būdas kasdien suvalgyti daugiau daržovių ir vaisių. Salotų būna visose viešojo maitinimo įstaigose, o ir namuose jų pasigaminti nesunku. Iš šviežių žalumynų ir šlakelio alyvuogių aliejaus galima pasigaminti salotas ir užtrukti ne ilgiau nei 5 min.

Salotos dietinių skaidulų šaltinis

Dieta, kurioje daug skaidulų, padeda mažinti cholesterolį ir apsaugo nuo vidurių užkietėjimo. Skaidulos suteikia sotumo jausmą, todėl suvalgoma mažiau ir tai padeda numest svorį. Dieta, kurios didžiąją dalį sudaro augalinis maistas, padea išlikti sveikiems ir geriau jaustis. Dažnai valgant salotas kraujyje padaugėja galingų antioksidantų. Antioksidantai padeda apsaugoti organizmą nuo žalingo laisvųjų radikalų poveikio. Dieta, kurioje gausu vaisių ir daržovių, gali sumažinti susirgimų vėžiu ir kitomis ligomis atveju.

Salotos nekoloringos, bet suteikia sotumo jausmą.

Jeigu jūsų tikslas, yra numesti svorio, tai galbūt norėsite pradėti pagrindinius valgymus nuo šviežių salotų. Lengvas nekaloringas pirmasis patiekalas greičiau suteikia sotumo jausmą, todėl nepersivalgoma, valgant pagrindinį patiekalą lėkštėje žalumynų turėtų būti kuo daugiau, tačiau padažų kiekį geriau riboti.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.