padangosKiekvienas vairuotojas savo pirmąjį automobilį pamena iki šiol ir visai nesvarbu ar jį įsigijo prieš tris ar prieš trisdešimt metų.

Perkant pirmąjį automobilį, kai dar nėra sukaupta daug patirties, žinių, o dažnais atvejais ir daug lėšų, kurių pirmajam automobiliui ir nereikia, nes pirkti automobilį iš salono tikrai neapsimoka, jaunieji vairuotojai dažniausiai daugiausiai dėmesio skiria estetiniam grožiui – kėbulo dizainui, salonui, valdymo panelei ir pan., kainai ir žinoma „apetitui“.  Labiau su automobiliais susipažinę vairuotojai netingi pažiūrėti, kas yra po variklio dangčiu arba į pagalbą atsiveda tėvelius ar draugus, kurie per savo vairuotojo karjerą yra turėję ne vieną keturratį kelionės palydovą. Visa bėda, kad dalis tų patarėjų nėra mechanikai ir visko nuodugniai apžiūrėti negali, bet yra keletas niuansų, į kuriuos būtina atkreipti dėmesį.

Visų pirma, padangos. Reiktų įvertinti planuojamo pirkti automobilio padangų kokybę, ar yra atsargine padanga ir visi reikalingi instrumentai, jei prireiktų pakeisti padangą. Jei padangos labai nudilusios arba skiriasi jų protektoriaus raštas, jei nėra atsarginės padangos galima derėtis dėl automobilio kainos. Atidumas padės sutapyti, todėl pro akis nereiktų praleisti  automobilio apavo.

Visų antra, vertėtų pažiūrėti po automobiliu, ar nėra prilašėję tepalų ar aušinimo skysčio. Jei yra, vertėtų pagalvoti ar verta jį pirkti. Žinoma, gedimas gali būti menkas – trūkusi žarnelė ar susidėvėjusi tarpinė. Kita vertus, lašantis skystis gali byloti ir apie rimtesnes automobilio problemas, pavyzdžiui, vairo kolonėlės gedimą, kurio tvarkymas kainuoja gana brangiai. Tiksliau gali pasakyti tik autoserviso darbuotojai.

Apžiūrėjus automobilio apačią, reiktų lįsti po kapotu ir įvertinti ar automobilio variklis bei turbina nėra apsilieję tepalais. Jei yra, reiktų labai gerai pagalvoti apie tokio automobilio pirkimą. Tepalų išsiliejimas gali signalizuoti apie turbinos ar variklio cilindrų gedimus, kurių šalinimas gali kainuoti daugiau nei pats automobilis.

Ir galiausiai naują automobilį reikia išbandyti. Išbandyti – tai reiškia pavažiuoti ne kelis ar metrus, o gerai pasisukinėti mieste bei aplink miestą esančiuose keliuose, kuriuose yra leidžiamas didesnis greitis, kad įsitikintumėte ar, padidėjus greičiui, nedingta trauka, jei dingsta – kažkas negerai. Taip pat būtina atkreipti dėmesį į tai ar lengvai „mėtosi“ pavaros, ar lengvai sukasi vairas, ar sankaba, perjungiant bėgį, neskleidžia keistų garsų ir pan. Žinoma, optimaliausias pasirinkimas – su automobilio pardavėju nuvažiuoti į patikimą, jūsų pačių išrinktą autoservisą, kad „meistriukai“ jūsų planuojamą pirkinį gerai „papurtytų“ bei atliktų kompiuterinę diagnostiką.

 

Leave a Reply

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.