„Usabillity” testavimo ar ekspertas?

interneto svetainių kūrimasApie tinklalapio patogumo vartotojui testavimą (angl. Usabillity testing) ir ekspertinio testavimo priešpriešą tenka diskutuoti stebėtinai dažnai. Daugeliu atvejų, dėl internetą paskandinusių mitų, klausiama apie vieno ar kito tyrimo neišvengiamumą. 

Patogumo testavimas

Viena iš stovyklų lyg mūras stoja ginti nuomonės, kad vartotojų patogumo („usability”) testavimas nėra būtinas, jeigu svetainę ar projektą jau įvertino ekspertas. Norima aplinkinius įtikinti, kad visi vartotojai nuspėjami, todėl savo srities profesionalas lengvai įvertins tinkamumo problemas.

Jiems oponuojantys pagrįstai argumentuoja, jog ekspertas tikrai pastebės pagrindinius projekto trūkumus, tačiau net  jeigu ir visiškai į šiukšlių dėžę išmestumėme žinias apie žmonių unikalius gebėjimus ir savybes – individualumą – ir taip pripažintumėme idėją, kad visi žmonės mąsto ir elgiasi vienodai – realybės nesumeluosi. Juk beveik visuomet vartotojų testavimo („usabillity”) metu išryškėja tokios problemos, kurios priverčia nustebti net patyrusius ir savo srityje lyg žuvys vandenyje nardančius profesionalus.

Galiausiai, ekspertinį testavimą atlieka programuotojai, todėl nuspėti mažiau išlavintus įgūdžius turinčio vartotojo elgesį arba mąstymą jiems yra sudėtinga, net ir remiantis bendrais metodologiniais kriterijais.

Todėl apie interneto projektą skirtą vartotojams ir sukurtą be vartotojų kalbėti neįmanoma, Visgi, ką daryti jeigu atsirado būtinybė rinktis?

Skirtingų metodų kombinacija

Daugeliu atvejų, norėdami racionaliai pasirinkti vieną iš kelių alternatyvų, dėliojame pliusus ir minusus. Ekspertinis testavimas yra patogus, greitas, efektyvus ir nebrangus. Tuo tarpu, „Usabillity” testavimas pagerina projekto, internetinės paduotuvės ar svetainės, lankomumo rodiklius mažiausiai du kartus, o taip pat atskleidžia beveik 95 proc. tiriamos erdvės problemų.

Tai rodo, kad investavus laiko ir lėšų į svetainės kūrimą, dizainą, neverta atsisakyti „Usability” arba ekspertinio testavimo. Jeigu dvejojate – visuomet galima derinti skirtingus analizės metodus ir pritaikyti juos prie individualaus projekto poreikių. Tarkim, besiruošiant „Usability” testavimui programuotojas turi susipažinti su sistema, pašalinti akivaizdžius trūkumus, o vartotojams leisti testuoti kitas sritis.

Svarbu: Jeigu abejonės neapleidžia galite sutaupyti laiko ir lėšų nepraleidžiant kurias nors testavimo proceso dalis. Tiesiog, reikia su specialistais įvertinti individualią programos situaciją, t.y. kurioje kūrimo stadijoje yra sistema, koks turimas biudžetas, kaip operatyviai reikia duomenų, ir k.t..

Kodėl verta pirkti kosmetiką internetu?

Pastaruoju metu vis sparčiau populiarėja internetinė  prekyba. Kaip žinia, šiandien internetinėse parduotuvėse galima įsigyti visko: baldų, maisto produktų, interjero detalių, rūbų, avalynės. Kosmetika – taip pat ne išimtis, tad šiandien parduodama kosmetika internetu jau nieko nebestebina. Kodėl kosmetika internetu yra išmintingas pasirinkimas? Kodėl kosmetikos priemonių pirkimas ne įprastose kosmetikos bei parfumerijos parduotuvėse, o internetinėse parduotuvėse gali atnešti daugiau naudos? Jei jus domina atsakymai į šiuos klausimus – skaitykite toliau.

Pasirodo, priežasčių, kodėl kosmetiką ar kvepalus pirkti internetu – išmintingas pasirinkimas, yra nemažai. Viena pagrindinių – laikas. Šiandieniniame, labai užimtame pasaulyje, dauguma žmonių skundžiasi, jog jiems trūksta laiko. Svarbiausia tai, jog laiko trūksta ne tik savo mėgiamiems užsiėmimams, bet ir įprastiems kasdieniams veiksmams, tokiems kaip maisto ruošimas ar apsipirkinėjimas, atlikti. Būtent dėl šios priežasties, kosmetikos pirkimas internetu – geriausias pasirinkimas. Tik pagalvokite kiek jums prireiks laiko, kol nuvyksite į kosmetikos parduotuvę ir rasite sau tinkamą kosmetikos prekę. O kur dar laikas, kurį sugaišite stovėdami eilėje? Beje, šis scenarijus įmanomas tik sėkmės atveju. O kiek laiko teks sugaišti tuo atveju, jei ieškomos kosmetikos priemonės nerasite? Tuomet teks vykti į kitą kosmetikos parduotuvę: geriausiu atveju aplankysite vieną, blogiausiu – dar kelias kosmetikos parduotuves. Verta paminėti, jog gali nutikti ir taip, jog tą dieną ieškomos kosmetikos priemonės taip ir nerasite, tad jos paiešką teks pratęsti kitą dieną. Tik suskaičiuokite visas laiko sąnaudas – rezultatas privers jus nustebti, ir įmanomas variantas, jog būsite nemaloniai nustebinti. Galbūt labai nuliūsite, pagalvoję apie tai, jog tą laiką, kurį sugaišote ieškodami reikiamos kosmetikos priemonės, galėjote išnaudoti kitiems tikslams; skirti šeimos nariams ar tiesiog mėgautis savo mėgstama veikla. Kad išvengtumėte šių nemalonumų, pagalvokite apie kosmetikos pirkimo internetu galimybę.

Kaip perkant kosmetiką ar kveplaus internetu gali taupyti jūsų brangų laiką? Atsakymas į šį klausimą yra labai paprastas: visų pirma, tam, kad įsigytumėte jums patinkantį kosmetikos gaminį, jus nereikia išeiti iš namų – pirkimo procesą galite atlikti tiesiog gerdami rytinę kavą ar vakare, kuomet žiūrėti savo mėgstamą serialą. Išsirinkus pageidaujamas kosmetikos prekes belieka tik jas užsisakyti ir atlikti apmokėjimą (reikia pasakyti, jog kai kurias atvejais yra galimybė už prekes atsiskaityti jų pristatymo metu). Taigi, kosmetikos prekių paieška netruks ilgai, kadangi per labai trumpą laiką galite peržiūrėti nuo kelių iki keliasdešimt internetinių kosmetikos parduotuvių ir patikrinti jų asortimentą, o apmokėjimas užtruks vos kelias minutes. Atlikus šiuos veiksmus, belieka tik laukti prekių – dažniausiai jos yra pristatomos nurodytu atveju, o kai kuriai atvejais – gali tekti vykti atsiimti užsisakytų prekių į artimiausią pašto skyrių. Kaip matyti, kosmetika internetu išties taupo jūsų brangų laiką ir tai yra bene pagrindinė priežastis, dėl kurios kosmetikos prekių verta ieškoti internete, o ne įprastose interneto svetainėse.

Tačiau sutaupytas laikas tikrai nėra vienintelė  priežastis, dėl kurios kosmetikos priemones ar kvepalus verta pirkti internetu. Reikia pabrėžti, kad perkant kosmetiką ar kvepalus internetu tauposi ne tik jūsų laikas, bet ir pinigai. Kaip tai suprasti?  Pasirodo, jog įprastos kosmetikos taiko kur kas didesnį antkainį prekėms, nei internetinės kosmetikos parduotuvės. Taip yra todėl įprastos kosmetikos parduotuvės turi išlaikyti didesnį būrį parduotuvės darbuotojų, be to, reikia mokėti už patalpų nuomą. Būtent dėl šių priežasčių, kosmetikos priemonių kainos įprastose kosmetikos prekių parduotuvėse bei salonuose yra aukštesnės, nei internetinėse kosmetikos parduotuvėse.

Galima įžvelgti ir dar vieną priežastį. Lyginant su įprastomis kosmetikos ar parfumerijos prekių parduotuvėmis, didžioji dalis internetinių kosmetikos parduotuvių gali pasiūlyti platesnį asortimentą. Taip yra todėl, jog įprastos kosmetikos parduotuvės paprastai parduoda tik keliolikos gamintojų siūlomą kosmetiką, tuo tarpu internetinių kosmetikos parduotuvių asortimente nuo keliolikos iki keliasdešimt gamintojų gaminama kosmetika. Būtent dėl šios priežasties internetinėse parduotuvėse gali rasti kur kas daugiau įvairios kosmetikos.

Apibendrinant šią temą galima teigti, kad pirkti kosmetiką elektroninėse parduotuvėse yra išmintingas pasirinkimas dėl šių priežasčių: taupomi laikas bei pinigai, siūlomas platesnis kosmetikos prekių asortimentas.

Internetinė parduotuvė – tik pirmas žingsnis…

el-komercijaInterneto verslas Lietuvoje išgyvena aukso amžių – parduotuvę juk galima susikurti labai nebrangiai, arba iš viso ją išsinuomoti. Bet internetine parduotuve yra tik pirmas žingsnis sėkmingo verslo link. Pasistengsime pateikti kelias mintis, kodėl.

Internetinė parduotuvė yra toks pats darbo įrankis, kaip telefonas ar kasos aparatas. Jis tik virtualus. Čia sudėtos virtualios prekės, virtualiose lentynoje, taikomos nuolaidos, vykdomos akcijos, kaip normalioje parduotuvėje. Pirkėjai per el. Parduotuvės užsakymų ir apmokėjimo sistemą atsiskaito už prekes, užsisako sąskaitas faktūras, jei perkama įmonės vardu. Viskas labai primena paprastą verslą, todėl ir reikia turėti omenyje, kad darbo įrankio įsigijimas yra tik pirmas žingsnis.

Antras žingsnis yra produktai ir paslaugos, jų pardavimo strategija. Kuriuos produktus pardavinėsite labiau, kuriems antkainiai bus mažesni, kurių užsisakysite daugiau, jei kažką laikote savo sandėlyje? Kiek padarysite nuolaidos, jei kažkas pirks keletą iš karto? Visa tai yra svarbi pardavimų strategija, kurią reikia nusistatyti ir laikytis. Ji pagrįsta kruopščia konkurentų analize, nes jei kainos skirsis ženkliai, verslas nepasiseks, kad ir kokia graži Jūsų internetinė parduotuvė būtų.

Trečias žingsnis yra rinkodara. Interneto reklama yra galingas įrankis, tačiau jei savo verslo nereklamuosime, nebus lankytojų, o be jų nebus ir pardavimų. Interneto reklama yra labai svarbi, tad čia reikia ir šiek tiek investicijų, nes papulsite į uždarą ratą – nėra reklamos – nėra pardavimų – nėra lėšų reklamai.

Klientų aptarnavimas yra ketvirtas žingsnis sėkmingo verslo link. Atrodo, kad internetinės parduotuvės dirba savaime, tačiau iš tikrųjų taip nėra – jose dirba nemažai žmonių, kurie bendrauja su klientais, pataria, ką įsigyti, papasakoja apie prekes, sprendžia kitas problemas. Jei klientų aptarnavimas bus silpnas, automatiškai suges reputacija ir verslas nebus sėkmingas.

Penktas žingsnis yra teikiama nauda. Juk interneto parduotuvės turi parduoti tai, kas žmonėms naudinga. Jei prekiaujate lygiai tokiomis pačiomis prekėmis, kaip ir kitos dešimt parduotuvių, kodėl pirkėjas turi pirkti iš jūsų, net jei kaina keliais litais mažesnė? Jei sugebate pasiūlyti kažką naujo, originalaus, netradicinių prekių ar jų pakuočių – sėkmė jau arti, nes visada atsiras pirkėjų, kurie tai įvertins ir rekomenduos jus savo draugų ratui.

Penki paprasti žingsniai iki verslo sėkmės nuo jos gali ir nutolinti, jei jie bus žengiami netvirtai, arba nuspręsite juos praleisti.

Naujienlaiškių siuntimas – efektyvus būdas reklamuotis

naujienlaiskiu siuntimasKalbant su el. komercijos projektų rinkodaros specialistais, jie gana vieningai pritaria minčiai, kad vienas iš geriausių būdų reklamuoti savo prekes ir didinti pardavimus – naujienlaiškiai. Jei jie daromi profesionaliai, jų veiksmingumas yra gana didelis.

Naujienlaiškių siuntimas yra nuolatinis procesas el. komercijos įmonėse, tačiau tokią rinkodaros priemonę galima pritaikyti ir kitose srityse. Norėdami įsitikinti, kad Jūsų verslui naujienlaiškiai yra iš tikrųjų reikalingi, pabandykite pasvarstyti apie šiuos momentus:

Kaip dažnai siūlote naujus produktus ar paslaugas? Jei neorganizuojate jokių akcijų, neskelbiate naujienų, niekas jūsų veikloje nesikeičia – naujienlaiškiai Jums nereikalingi. Jei kas mėnesį siūlote naujas paslaugas, nuolaidas, akcijas, įvyksta koks svarbus įvykis, kuriuo norėtumėte pasidalinti su savo klientais, naujienlaiškis yra reikalingas.

Ar jūsų įmonės interneto puslapis gausiai lankomas? Jei ne, naujienlaiškis yra puiki priemonė priminti Jūsų potencialiems klientams apie save ir pakviesti apsilankyti pas jus ir ieškoti tam tikros informacijos. Taip lankytojas kurį laiką liks puslapyje, skaitys informaciją, domėsis, ką Jūsų įmonė iš tikrųjų veikia.

Ar darote tam tikras nuolaidas ne visiems klientams, o tik kai kuriems iš jų, pavyzdžiui iš tam tikro miesto, arba užsisakusiems tik tam tikras prekes? Naujienlaiškis yra puiki proga pasiūlyti labai specifinių nuolaidų rinktiniams klientams.

Jei yra poreikis bent vienam iš trijų paminėtų reklamos priemonių, naujienlaiškiai gali labai padėti Jūsų verslui.

Naujienlaiškių siuntimas tik iš pirmo žvilgsnio atrodo paprastas – surašiau laišką, sudėjau visus į BCC laukelį, kad vienas kito adresų nematytų ir išsiunčiau. Kokios problemos?.. Jokių, galite daryti ir taip, tačiau dėl neatsakingo ar neprofesionalaus darbo su el. laiškais gali kilti šiokių tokių nesusipratimų, kurie greičiausiai nepadės Jūsų verslui. Pirmiausiai naujienlaiškio pavadinimas turi būti užkabinantis. „Siūlome buhalterines paslaugas Vilniuje“ antraštė jau nieko nestebina. Gavę tokią žinutę laiško gavėjai jo greičiausiai net neatsidarys ir ištrins net neskaitę. Pats naujienlaiškio tekstas turi būti parašytas pagal tam tikras taisykles. Pasiūlymas turi būti aiškus ir glaustas, kad jį būtų galima „nuskenuoti“ per 5 sekundes, o tada nuspręsti, ar verta skaityti, ar ne. Pradžioje turi būti aiškiai suformuluotas pasiūlymas ir kvietimas veikti – užeiti į puslapį, užsisakyti, skaityti plačiau ir t.t. naujienlaiškyje turi būti iliustracija, kuri ne tik pagyvina patį tekstą, bet ir sukelia tam tikrą emociją. Laiško pabaigoje pakartojamas kvietimas veikti tuo atveju, jei gavusysis nusprendė viską įdėmiai perskaityti.

Plačiau informacijos gali būti pateikiama keturiais būdais:

  1. Prisegtuke;
  2. Interneto puslapyje;
  3. Atrašius į šį laišką arba specialiu el. paštu;
  4. Daugiau informacijos suteikiama tam tikru telefonu.

Šie būdai pasirenkami pagal tai, kaip verbuojami nauji klientai – internetu, el paštu arba tiesioginio kontakto metu skambinant.

Yra dar gausybė momentų, į kuriuos reiktų atkreipti dėmesį. Dėl to geriausiai šį užsiėmimą patikėti savo srities profesionalams.