Buhalterinės paslaugos Vilniuje pradedančiosioms įmonėms

buhalterinės paslaugosLietuvoje gana įprasta, kad vidutinio dydžio įmonėje (10-25 darbuotojai) dirba vyr. buhalteris, o kartais net ir apskaitininkas. Kartais buhalteriai dirba pilnu etatu, o kartais tik 0,5 dėl nedidelio darbo krūvio. Akivaizdu, kad šios paslaugos yra labai paklausios.

Dabar jos yra dar paklausesnės, dėl pastaraisiais pora metų besikeičiančios verslo aplinkos.

Startupai – geriausi buhalterinių paslaugų tiekėjų  draugai

Buhalterinės paslaugos startupams yra tos pačios, kaip ir bet kuriai kitai įmonei. Aišku, priklauso nuo to, koks įmonės tipas – MB ar UAB. Pradedantysis verslas susilaukia itin nemažai dėmesio ne tik iš verslo žiniasklaidos, bet ir iš Valdžios. Įvairios institucijos nepuola bausti pradedančiųjų verslininkų už klaidas, o stengiasi padėti susitvarkyti su dokumentacija, mokesčiais ir ataskaitomis. Toks požiūris itin svarbus, nes verslininkai nėra dirbtinai žlugdomi.

Buhalterinės paslaugos paprastėja. Individualiai dirbantys verslininkai būna patys sau buhalteriai, tačiau įsteigus įmonę paprastai reikalinga profesionali pagalba. Čia padeda buhalterinės apskaitos įmonės, dirbančios su startupais (pavyzdžiui, Ekiu). Kuo ta pagalba pasireiškia? Tuo, kad mėnesinis paslaugų tarifas yra paprastai mažesnis.

Vidutinė kaina už bugalterines paslaugas smulkioje įmonėje yra 500-700 litų + PVM. Startupams, tuo tarpu, taikomas sumažintas tarifas – 350 Lt + PVM per mėnesį. Tai itin palanki kaina nedidelei 1-3 darbuotojų įmonei, kuri dar neturi ilgalaikio turto, nesamdo žmonių iš šalies (autorinių sutarčių pagrindu), neatlieka daug finansinių operacijų, ar grynų pinigų operacijų.

Kaip tik taip dirba startupai – pradedantieji technologiniai verslai, kuriems pirmieji metai yra ypač svarbūs.

Buhalterinės paslaugos Vilniuje yra gana nebrangios. Atrodytų, turėtų būti priešingai, tačiau yra vienas momentas, kuris itin gerai reguliuoja kainas – konkurencija. Konkurencija Vilniuje didelė, juo labiau, kad pakeisti buhalterinių paslaugų įmonę yra gana paprasta – suvedi senuosius buhalterius su naujais, pasirašai pora įgaliojimų, įsakymų ir viskas – buhalteriniai duomenys perduodami iš vienos įmonės į kitą. Kančių kelių eiti nereikia – tegul juos jau eina buhalteriai, kuriems kitų buhalterių darbo tvarka neatrodo priimtina. Iš esmės buhalterinės paslaugos Vilniuje teikiamos 4 rūšių profesionalų:

  1. Įmonėje dirbančių buhalterių;
  2. Laisvai samdomo buhalterio;
  3. Nedidelės buhalterinės įmonės;
  4. Stambios buhalterinės įmonės, teikiančios ne tik buhalterines, bet ir audito, bei finansinių konsultacijų paslaugas.

Startupams priimtiniausias 2-as ir 3-ias variantai. Saugiausias –  3-ias variantas – nedidelės buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės.

Buhalterinė apskaita be jokio vargo

Buhalteris – labai svarbus darbuotojas bet kokioje įmonėje. Geras buhalteris užtikrina ir sėkmingą visos įmonės veiklą. Todėl buhalterio atranka yra vienas svarbiausių darbuotojų konkursų ir viena didžiausių atsakomybių vadovui. Dažnai vadovai, ieškantys iš tiesų kokybiškų ir patikimų paslaugų, renkasi ne darbinti nuolatinį buhalterijos darbuotoją, o tiesiog užsisakyti buhalterines paslaugas. Tokiu verslu užsiimantiems žmonėms buhalterinė apskaita, finansinės ataskaitos ir kiti kasdieniai buhalteriniai darbai bei operacijos yra įprasta darbo specifika. Profesionali patirtis šiems žmonėms leidžia verslininkams suteikti aukščiausios kokybės paslaugas.

Buhalterinė apskaita

Sunkiausia atsakomybė

Daugelis patyrusių buhalterių teigia, jog viena sunkiausių buhalterio darbo dalių – buhalterinė apskaita. Tai sunki atsakomybė, reikalaujanti ne tik daug laiko, pastangų, bet ir žinių bei kruopštumo. Skaičiuojant buhalterinę apskaitą, buhalteris turi atkreipti dėmesį ne tik į įmonės skaičius, bet ir į galiojančius įstatymų nutarimus ir kitą buhalterinę apskaitą reglamentuojančią tvarką. Žmogus kurio atsakomybėje yra  įmonėsbuhalterinė apskaita, turi būti ne tik kruopštus, bet ir punktualus. Tokia ataskaita jokiu būdu negali būti pateikta pavėluotai, be to, ją privaloma registruoti Valstybinėje mokesčių inspekcijoje.

Norint, kad šis sunkus darbas būtų lengvesnis, dažnai atsakingi buhalteriai tuo užsiima kasdien. Tai reiškia, kad apskaitą jie veda ne vieną kartą į metus ar prireikus, o kasdien atlieka tam tikrus darbus ir skaičiavimus, kurie padėtų palengvinti darbą metų pabaigoje.

Kiekvienoje įmonėje labai svarbu, kad buhalteris būtų atsakingas ir supratingas. Taip įmonė gali būti užtikrinta, kad atsiskaitymai ir darbas joje vyksta sklandžiai. Jie buhalteris užmaršus arba neatsakingai žiūri į savo kasdienes pareigas, įmonės buhalterija bus apleista ir sunkiai suprantama. Tai gali turėti rimtų pasekmių įvairių patikrinimų metu. Jei atvykus darbo ar mokesčių inspekcijai įmonės buhalterijoje netvarka, įmonė ir vadovas gali sulaukti rimtų nemalonumų. To išraiška gali tapti ne tik papeikimas, tačiau ir piniginės nuobaudos.

Rinkitės atsakingai

Personalo atrankos ekspertai įmonių vadovams pataria labai atsakingai rinktis darbuotojus į buhalterio poziciją. Jau pokalbio dėl darbo metu turėtų paaiškėti, kokiais būdo bruožais  pasižymi atsakingas ir kruopštus žmogus. Jei ilgą laiką negalite surasti tinkamo kandidato šiai pozicijai užimti, kreipkitės į buhalterines paslaugas teikiančias įmones. Jose dirbantys profesionalūs darbuotojai greitai ir patikimai sutvarkys įmonės buhalteriją, kol ieškosite tam nuolatinio ir patikimo specialisto.

Tvarkingos buhalterijos garantas – buhalterinės paslaugos Kaune

buhalterinės paslaugos KauneDaug įmonėms vadovaujančių  žmonių, kartais nepagalvodami pasirenka netinkamą apskaitos tvarkymo būdą ir dažnai nusivilia, kadangi buhalterija būna tvarkoma neprofesionaliai arba tiesiog apleidžiama, o tai neša nemažus nuostolius ir gadina gerą įmonės vardą. Kad taip nenutiktų, jums gali padėti teikiamos buhalterinės paslaugos Kaune, ar kitame mieste. Buhalterinės paslaugos Kaune gali padėti, tiek didelių įmonių, tiek mažų ar individualių įmonių vadovams teisingai pateikti buhalterinę apskaitą ir išvengti bereikalingų rūpesčių ir finansinių netekimų.

Buhalterinė apskaita – žodžiai, kai kuriems žmonėms keliantys nemalonias asociacijas. Daugybė įstatymų, taisyklių, formų, kiekvieną dieną iškylantys vis nauji klausimai. O kur dar ataskaitos mokesčių inspekcijai, kuomet pavėlavus pateikti ataskaitas ar nepadėjus vos vieno parašo, galima sulaukti nemažų nemalonumų ar netgi baudos. Todėl tiksli buhalterinė apskaita labai svarbi kiekvienai veiklą vykdančiai įmonei, nes ji padeda efektyviai valdyti. Apskaitos duomenų pagrindu parengtos finansinės ataskaitos leidžia atsakyti į eilę klausimų: į kokį verslo aspektą reikia susitelkti, siekiant ilgalaikės sėkmės? ar man nepritrūks pinigų? kiek galiu investuoti? ar yra prasmė užsiimti konkrečia veikla? kokius mokesčius ir kada turiu mokėti? Buhalterinė apskaita – yra tam tikrų ūkinių operacijų registravimo ir apibendrinimo sistema. Šios sistemos pagalba galima parengti tikslias ir išsamias finansines ataskaitas savininkui, vadovams, akcininkams, bankams, tiekėjams, VMĮ, SODRAI, kitiems kreditoriams, žinoti savalaikius ir išsamius duomenis, reikalingus priimant ekonominius veiklos sprendimus.

Buhalterinės paslaugos Kaune teikia daug su buhalteriniais klausimais susijusias paslaugas. Buhalterines paslaugas teikiančios įmonės organizuoja buhalterinę apskaitą taip, kad būtų apskaitomos visos piniginės lėšos, prekinės ir materialinės vertybės bei ilgalaikis turtas ir laiku fiksuojamos buhalterinės apskaitos dokumentuose operacijos, susijusios su piniginių lėšų cirkuliacija. Taip pat tvarko įstaigoje įteisintos finansinės veiklos rezultatų apskaitą, skaičiuoja ir užtikrina savalaikį darbo užmokesčio bei kitų išmokėjimų priskaičiavimą aptarnaujamų įstaigų dirbantiesiems, sudaro visas socialinio draudimo atskaitomybės formas, fizinių asmenų pajamų mokesčio metines deklaracijas, sudaro biudžeto projektą, išlaidų bei spec. lėšų sąmatas, etatų ir kontingento ataskaitas, suvestines tarifikacijas aptarnaujamoms įstaigoms. Taip pat, pagal buhalterinius įrašus bei pirminius dokumentus pildo buhalterinės apskaitos formas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Finansų ministro įsakymais ir nustatytu laiku pateikia Kultūros, švietimo ir sporto departamentui.

Priimant sprendimą, atiduoti savo buhalteriją tvarkyti įmonėms, teikiančioms buhalterines paslaugas, verta žinoti, kad kiekvieną sudėtingesnį klausimą sprendžia grupė specialistų, dažniausiai mėnesinis mokestis yra mažesnis už individualaus buhalterio išlaikymo kaštus. Šias paslaugas teikiančios įmonės sumažina riziką individualaus buhalterio nekompetencijos atvejus, užtikrina komercinės paslapties apsaugą ir paslaugų sutartis ir galimos žalos riziką padengia civilinės atsakomybės draudimu.

Jeigu verslą lygintume su sportininko organizmu, tai apskaita yra sportininko sveikatos stebėjimas ir tikrinimas, kuriuo remiantis galima pasakyti ar jo organizmas yra sveikas, o sportininkas turi galimybę pasiekti rezultatus, kurių iš jo tikisi treneris, rėmėjai ir žiūrovai.

MB steigimas Vilniuje

MB steigimasMažoji bendrija yra nauja verslo forma. Tai lyg UAB, tik su paprastesne buhalterija, be įstatinio kapitalo, su apribojimu darbuotojams (iki 10). Ši verslo forma buvo sukurta smulkiajam verslui vystyti, tad visi, norintys pradėti savo verslą, turėtų pasidomėti būtent šiuo verslo modeliu.

MB steigimas Vilniuje, Kaune ir kituose miestuose vykdomas per „Registrų centrą“, kuris yra atsakingas už juridinių asmenų registravimą. Registruojant juridinį asmenį parenkamas pavadinimas. Pavyzdžiui MB „Kaliošų taisymas“. Toliau vykdoma įprastinė procedūra – pildomi įvairūs dokumentai apie patį įmonės steigimo faktą, nustatoma kokia bus jo forma, kas ir kaip įmonei vadovaus (vadovai gali būti keli, susibūrę į valdybą, nebūtinai vienas direktorius). Mažoji bendrija yra lyg šeimos verslas, kuriame įdarbinamas vyras, žmona, jų abiejų broliai ir seserys, o taip pat ir draugai bei pažįstami, su kuriais verslas buvo sugalvotas ir plečiamas. Dėl to ir pavadinimas yra bendrija, o ne bendrovė, siekiant pabrėžti bendradarbiavimo smulkiajame versle svarbą.

MB įsteigiama per 3-5 darbo dienas po visų reikalingų dokumentų pateikimo. Tarp reikalingų dokumentų yra ir registracijos adresas ir jo suteikimą liudijantys dokumentai. Tai silpnoji įmonės steigimo grandis, kadangi su šia sritimi susiję daugiausiai problemų. Įmonė privalo būti kažkur registruota, tad tenka ieškoti patalpų savininko, kuris sutiktų registruoti įmonę savo patalpose. Kadangi Mažoji bendrija vienija pradedančiuosius verslininkus – jaunus žmones, kurie dar neturi nuosavo būsto, kyla problemų, kur tą įmonę registruoti. Nuomojamame bute ar name reikia gauti savininkų leidimą, o tai gali būti problematiška. Jei paimta paskola, ir butas įkeistas bankui, reikalingas banko leidimas steigti įmonę. Tai papildomi rūpesčiai, kurie gali užtęsti patį dokumentų surinkimo procesą ir visą įmonės steigimą.

MB steigimas Vilniuje yra paprastesnis, nei kitur provincijoje, nes čia yra nemažai verslo centrų, kurie leidžia registruoti įmones savo patalpose. Taip pat tuo užsiima ir profesionalūs įmonių steigėjai, galintys savo patalpose suteikti įmonei registracijos adresą. Taip problema išsprendžiama ir įmonė įkuriama greitai ir sklandžiai.

Bet kuriuo atveju rekomenduojama kreiptis į profesionalus, nes jie savo darbą atlieka greitai ir teisingai. Sumokėję 200-300 už steigimo procedūrą, sutaupysite 10-20 valandų savo brangaus laiko ir nepatirsite tokio streso, baimės ir įvairių neigiamų emocijų, kurias paprastai patiriame susidūrę su biurokratija ir tokiomis įstaigomis, kaip Mokesčių inspekcija.

Buhalterinės apskaitos paslaugos

buhalterinės apskaitos paslaugosBuhalterinės apskaitos paslaugos yra kritiškai svarbios bet kuriam verslui. Natūralu, kad nuo verslo dydžio skiriasi paslaugų kaina, tačiau atliekami darbai dažnai būna tie patys – skiriasi tik apimtys. Štai čia daugeliui natūraliai iškyla klausimas – kokie darbai yra atliekami vedant buhalterinę apskaitą?

Vienas iš svarbiausių buhalterinės apskaitos elementų tai pirkimo/pardavimo sutarčių registravimas. Jų kiekvienoje įmonėje yra ypatingai daug ir jas registruoti reikia atsakingai, kadangi jų duomenų prireiks metų gale, mokant mokesčius. Netvarkingai registruojamos sutartys gali pridaryti problemų ir iniciuoti papildomas išlaidas.

Bankinių pavedimų ruošinių      sudarymas taip pat yra gana svarbi buhalterių darbo dalis. Ši paslauga ypatingai naudinga yra pradedantiesiems verslininkams, kurie dėl patirties trūkumo netyčia gali įvelti klaidų.

Esant reikalui, buhalterinė apskaita yra vedama ir įmonės sandėliuose. Turimų produktų surašymas gali būti reikalingas dėl daugelio priežasčių, tiek siekiant sudaryti įspūdį potencialiems investuotojams, tiek planuojant ateities išlaidas bei galimus pasiūlos pakeitimus.

Skolų apskaita taip pat yra buhalterio darbo dalis. Buhalterio pareiga yra pasirūpinti, kad visos skolos būtų sumokėtos laiku, kadangi nemokamos skolos savo ruožtu gali pridaryti ypatingai daug rūpesčių. Taip pat skolų apskaita gali padėti greičiau jų atsikratyti – matant skolos gražinimo terminus, palūkanų normą galima stengtis bandyti gražinti skolą anksčiau laiko ir taip greičiau išsipainioti iš varžančių įsipareigojimų pančių.

Dar viena buhalterio pareiga yra darbo užmokesčio skaičiavimas. Kaip ir visi kiti buhalterinės apskaitos paslaugų  elementai, darbo užmokesčio skaičiavimas yra gana svarbi buhalterio darbo dalis, kuri užima gana daug laiko ir reikalauja didelio susikaupimo.

Taip pat įmonės buhalteris turėtų pasirūpinti įmonės atstovavimu prieš visas su mokesčiais susijusias institucijas tiek paruošiant reikalingus dokumentus, tiek mokant mokesčius, tiek pildant metinę pajamų deklaracija. Beje, visų metų buhalterija atsispindės atliekant šiuos darbus – jei buhalteriai dirba atsakingai, tuomet jokių nesklandumų neturėtų iškilti ir metų pabaiga įmonės vadovui turėtų praeiti pakankamai sklandžiai

Ir tai dar ne visi darbai, kuriuos sudaro buhalterinės apskaitos paslaugos. Jų yra žymiai daugiau, tačiau viską apibendrinus, buhalterio darbas susideda būtent iš šių užduočių vykdymo.